Sunday, August 18, 2013

Pada Suatu Cinta Dahulu

Masa zaman sekolah dahulu,aku cintakan kawan-kawan,cikgu-cikgu dan juga sekolah aku sendiri.SKAP,
Sangat indah time zaman sekolah rendah,walaupun terikat dengan peraturan dulu-dulu,tapi semua too yang jadikan kami budak2 yang berdisiplin.
Bila lambat p sekolah,pintu pagar dah kena tutup,kena ambik nama dengan pengawas2 dah too kena jawab dengan cikgu disiplin.Kalau silap dah kena rotaan kat pungkuq..haha,indah pengalaman to semua.Boleh cerita kt anak cucu.
Time rehat pulak,dah kena beratoq,panjang bukan main..rehat 30minit,beratoq dah sampai 15minit.Emm makan pun laju2 la jawabnya.Nasi dulu kalau lauk ikan bilis baru 3kupang,nak banding dgn skrg mau seqinggit.
Dan yang bagi semangat belajaq sampai sekarang cikgu2 la,terutamanya cikgu Zamri..dia pandai and kreatif mengajaq,kami xpernah borink masuk kelas BM..hari2 ada kuiz dan pertandingan.Yang best ja tiap hujung bulan dapat hadiah.Boleh kira 4 5 bijik gk hadiah aku bawak balik.Dan..


Aku terharu sgt dgn pujian ckg..pembakar semangat aku untuk terus berjaya.Kata2 dia aku akan simpan sebagai bekalan untuk aku kalau2 aku rasa aku xmampu nak berjuang dalam pelajaran.Aku kena capai impian aku dengan usaha aku sendiri.
Zaman sekolah dullu pun,kami girl2 nie suka buat diari xpun buat buku profil untuk kawan2.Semua kawan2 dlm kelas mesti tulis biodata depa dalam buku too as kenangan.
Time aku ngemas buku2 lama too aku terjumpa la buku2 sedemikian.Bila baca balik mang nak tergelak.Dah gelak dah pun.


Suka buat cantik2 untuk kepuasaan diri sendiri.Ayat pun comey2 ja,dulu suka makan kek coklat tapi sekarang macam2..Zaman berubah!hemm…


Last but not least,aku xcaya aku tulis ayat2 kt atas to.Budak2 nie suka luah kt kertas eh xpun aku sorang ja..haha.Huduh tulisan aku zaman sekolah dulu,skrg xtau la.Btw Nurul Nabella nie best friend aku dulu,tapi selalu gaduh.Cmto ehh kwn baik??Dia pindah g Perak time aku xg sekolah hari to..Sampai hati dia balik sekolah xsinggah umah aku,padahal rumah aku belakang sekolah ja.Aku tunguu kawan2 balik sekolah kt tingkap,tunggu dia tapi dia xsinggah pun.Terus balik,buat aku heran.
Sampai la aku g kelas Kafa,kawan2 cakap Bella dah pindah ptg to.Aku xingat la sempat jumpa ka x ptg to.Tapi Alhamdulillah kami jumpa balik   dekat UITM Merbok.Dia sambung belajaq sini until now for degree.And aku dah pun habis dip..Kt Merbok to selalu la jugak hang out n dia kalau ada masa free..Jalan2 CS jela we all xpun Tanjung Dawai.
Here we go…




love,peace and respect

0 comments:

Post a Comment